woensdag 6 juni 2012

Even bijpraten...

Wat was het hier rustig hè, de afgelopen tijd, vooral wat mijn eigen handwerk betreft? Ik ben bewust wat minder tijd achter de computer gaan zitten en meer achter mijn naaimachientje. Dat levert langzamerhand resultaat op, er zijn al een paar tops en quilts die al een tijdje lagen (bijna) af. Dus ik ga het nog even volhouden en hoop zo wat dozen te kunnen legen. Natuurlijk heb ik inmiddels ook wat te laten zien!

Wasn't it very quiet on this blog, especially according to things I am making myself? I have decided to take much less computer time and much more sewing time. I am seeing the results, I did (almost) finish several tops and quilts. So I will keep going and hope to be able to clear some boxes and show you some more finishes very soon! And of course I will show you some things just now too!

Allereerst het quiltje dat ik maakte voor het baby'tje van de buren. Toen ik dit maakte wisten ze nog niet wat ze zouden krijgen, het is een jongetje geworden. We hopen hem snel te gaan bewonderen en deze quilt te geven.
De inspiratie voor dit quiltje haalde ik uit een boek van Sarah Fielke "Quilting from little things...". Aan de achterkant een heerlijk zachte Minky en doorgequilt met rechte lijnen. Ik heb de afstand afgewisseld en niets afgetekend. Voor het quilten gebruikte ik een prachtige geel gemêleerd garen. Totaal meet het quiltje ongeveer 75x100 cm.
Het label heb ik gemaakt door mijn logo in spiegelbeeld op speciaal transfer papier te printen en daarna op de stof te strijken. Het ziet er nu super uit, het werkt prima, maar hoe lang het gaat houden weet ik niet, dus daarom nog maar een merkje er op genaaid ook.

First of all this little quilt I made for the baby of our neighbours. When I made it they didn't know what is was going to be, now I know they got a son! We hope to admire him soon and give them the quilt.
The inspiration for this quilt was from Sarah Fielke's book "Quilting from little things...". On the back (again) a lovely soft Minky. I quilted it with straight lines. I did alternate the distance between the lines and didn't draw even one line. I used a yellow variegated thread and I love the result. It measures about 30x40 inches.
I made the label by printing the mirror image of my logo on transfer paper and ironing it on the quilt. It works magic, but I don't have a clue how long it will stay put, so I sewed on of my special labels on it too.




Vandaag kwam Hubertine wat appliceer kneepjes leren en ze bracht een heerlijke appeltaart mee. Hij is al bijna op, dus voor het plaatje moet je even naar haar blog wippen.

Today Hubertine came to learn some appliqué tips and tricks and she brought a terrific apple pie. Can't show a picture since it is about gone. If you want to see it, just hop over to her blog.





Lori werd 50 en kreeg van al haar quilt vriendinnen een blok voor een quilt. Ik vroeg of ik ook mijn bijdrage mocht leveren en ze reageerde per omgaande dat ze dat geweldig zou vinden, dus dit blok is nu onderweg naar Amerika. Een van mijn favoriete blokken en in een paar van mijn favoriete stofjes.

Lori had her 50th birthday. Lots of her friends make her a block for her jubilee quilt. I asked if I could join and she said she would love me to. So it is on its way to the USA right now. One of my favourite blocks and some of my favourite colours/fabrics...

7 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

Ooh Jantine, wat verstandig. ik heb ook heel weinig tijd achter de laptop gezeten en merk nu pas hoeveel tijd je dan overhoudt voor het "echte" werk. je buren zullen vast aangenaam verrast zijn met dit quiltje.

Phebe and Jane zei

Wat een leuk babyquiltje heb je gemaakt. En een goeie tip van het transferpapier. Waar kun je dat kopen?
Groetjes,
Marian

Lori zei

I love your quilt and now looking forward to receiving your lovely block too!!

Jedidja zei

Wat een leuk babyquilt. Een heel speciaal cadeau hoor.

marion zei

wat een leuke dingen maak je toch en je label helemaal leuk. Mooi blokje ook.....

Heidi's Garden zei

Ik ben ook een tijdje minder achter de computer geweest...alleen af en toe bloggen zelf maar ook geen blogs lezen. Maar het is goed voor mij geweest want ik had veel gezondheids problemen weer.

Achter je machine is er iets erg mooi onstaan. Ik ben helemaal weg van deze quilt. Zou leuk zijn voor een volwassen quilt ook hoor. :-)

Hugs en groetjes,
Heidi

Mistea zei

Gorgeous quilt - perfect for a little person to snuggle.
Hope the sewing is continuing it is always nice to see your completed work.
Enjoy